La final de an companiile fac bilanțul, așadar, toată echipa lucrează de zor pentru a duce la bun sfârșit proiectele aflate în derulare. Presiunea de a îndeplini obiectivele de business devine din ce în ce mai pregnantă, ceea ce duce inevitabil la apariția tensiunilor. Mai greu este pentru cei care muncesc de la distanță pentru că ei nu primesc suport constant din partea conducerii. Nici nu se pot se pot consulta cu ceilalți colegi pentru a-și evalua activitățile. Gradul de socializare e destul de redus în fața unui ecran, așadar, ar trebui să alegi un cadou pe măsură pentru a le arăta aprecierea.
Partea bună e că există multe variante pe piață – de la genți și accesorii pentru birou până la produse eco-friendly. Însă, decizia trebuie adaptată la cerințele specifice ale angajaților. Ce trebuie să ai în vedere pentru a obține reacția dorită rămâne să descoperi în rândurile următoare.
Cadouri pentru angajați la final de an
Oferirea de cadouri la final de an este o tradiție excelentă pentru a recunoaște eforturile echipei și de a consolida relațiile dintre companie și angajați. Însă, dacă ai rămas în pană de idei, nu trebuie să-ți faci griji.
Iată o selecție de opțiuni pe care merită să le iei în considerare:
- Seturi DIY (do-it-yourself) – Pentru cei care apreciază darurile unice, o idee perfectă ar fi să optezi pentru kituri personalizate. Seturile pentru confecționat decorațiuni de Crăciun sau cele de pictură reprezintă alegerile ideale. Nu doar că le susțin creativitatea, dar le pot folosi pentru a conferi spațiului de birou sau chiar locuinței o notă aparte.
- Articole de birotică – O agendă de calitate cu numele angajatului și un mesaj inspirațional va genera în mod sigur momente de bucurie. Pentru a completa setul, alege și pixuri gravate cu inițialele angajatului. În cazul în care performanțele pe care le-au înregistrat au depășit orice fel de așteptări, nu ezita să cumperi plăcuțe simbolice cu mesaje precum: Mulțumim pentru implicare sau Angajatului anului.
- Cadouri experiențiale – Experiențele lasă amintiri de durată și sunt alternative excelente la variantele clasice. Dacă stresul a devenit motiv de îngrijorare în ultimul timp, optează pentru vouchere la centre wellness. O sesiune de spa sau masaj este o recompensă binemeritată după o perioadă atât de aglomerată. De asemenea, poți oferi bilete la spectacole sau evenimente culturale.
Ce cadouri să trimiți angajaților remote

Legătura cu angajații care lucrează de acasă este în general mai rece. Nu vă întâlniți mereu, nu socializați decât online sau telefonic, ceea ce înseamnă că șansele de a crea o prietenie sunt destul de mici. Chiar dacă la prima vedere relațiile între companie și personal sunt destul de cordiale, ar trebui să te implici mai mult în activitățile de recompensare.
Alegerea unei variante ideale poate deveni o provocare, dar poate demonstra cel mai bine interesul din partea conducerii. Iată, așadar, câteva idei organizate pe categorii pentru a-i surprinde plăcut pe colegii care muncesc remote:
- Gadget-uri – Cadourile tech sunt apreciate pentru utilitatea lor și ajută implicit la creșterea gradului de productivitate. Pe lista celor mai accesate modele se numără: căști cu microfon, încărcătoare wireless sau lămpi LED pentru birou. Toate au rolul de a îmbunătăți nivelul de confort și de a optimiza fluxul de lucru.
- Pachete cu gustări sănătoase – Ce-ar fi să le oferi angajaților o doză binemeritată de energie? Este o soluție numai bună pentru a elimina rutina. Alege cutii cu mixuri de nuci și fructe uscate sau batoane proteice. Și delicatesele gourmet sunt alternative demne de luat în calcul, mai ales în cazul gurmanzilor sau celor pasionați de gătit.
- Cadouri digitale – O experiență online poate fi la fel de interesantă ca una palpabilă. Însă, e important să iei în considerare preferințele și domeniile de interes ale beneficiarului. Investește în abonamente la cărți audio sau ebooks sau bilete la cursuri online de dezvoltare personală și profesională. O altă variantă ar fi să achiziționezi vouchere pentru cumpărături pe eMAG sau Amazon.
Toate recomandările de mai sus devin alegeri inspirate, însă asigură-te că ții cont de următoarele aspecte:
- Modalitatea de livrare – Asigură-te că procesul de trimitere a cadourilor este simplu și eficient, mai ales când echipa este răspândită în diverse locații. Verifică adresa corectă și ambalează cu atenție pachetul pentru a evita riscurile de deteriorare.
- Preferințele angajatului – Cadoul ar trebui să fie util și adaptat modului de lucru de la distanță. Astfel, indiferent că e vorba de instrumente birou sau gadget-uri, important e să vină în completarea cerințelor personalului.
- Bugetul disponibil – Stabilește un buget clar și distribuie-l echitabil pentru întreaga echipă. Asigură-te că fiecare angajat primește un cadou de valoare similară pentru a elimina posibilele tensiuni sau neînțelegeri între colegi.
Ești gata să-ți surprinzi plăcut personalul? Cadourile trebuie să reflecte aprecierea sinceră a companiei și să contribuie la crearea unei experiențe pozitive.
Ține cont de sfaturile de mai sus și fă-i pe angajați să se simtă apreciați și valoroși, chiar dacă muncesc de la distanță!